Innowacja polega na wykorzystaniu najnowszych technologii TIK, przy jednoczesnym wykorzystaniu elementów oceniania kształtującego w procesie uczenia się matematyki, w szkole podstawowej. Pomysł zrodził się w wyniku obserwacji zmian w metodach nauczania związanych z rozwojem technologii TIK. Związane jest to z odchodzeniem od tradycyjnego systemu klasowo - lekcyjnego na rzecz metod e-learningu czy blended learningu. Ten ostatni łączy w sobie to, co najlepsze w tradycyjnych formach nauczania, z najnowszymi osiągnięciami TIK. Jest to podążanie w kierunku nauczania konektywnego, czyli odchodzenie od szkolnego know-what - "wiedzieć co" poprzez know-how - "wiedzieć jak" do know-where - "wiedzieć gdzie". Tym „gdzie” jest globalna sieć komputerowa.
Zdjecia przedstawiają Środki i zasoby wykorzystywane w innowacji:
1.Platforma e-learningowa Szkolnego Centrum E-learningowego przy Szkole Podstawowej w Lubawie wraz z jej zasobami:
• program eduROM – matematyka (w wersji on-line) - YDP Wydawnictwa Interaktywne,
• testy i lekcje przygotowane przez n-la matematyki.
2.mCourser – Mobilna platforma edukacyjna.
3.mInstructor – edytor do tworzenia interaktywnych treści edukacyjnych.
4.mAuthor – profesjnalny edytor interanktywnych treści edukacyjnych.
5. Matlandia – interaktywny kurs matematyki - Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
6. Tablica interaktywna z oprogramowaniem pozwalającym prowadzenie lekcji z matematyki w szkole podstawowej wraz z lekcjami przygotowanymi przez nauczyciela.
7. eBook - podręczniki do matematyki w klasie IV i V - Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
8. Komputery w SCE.
9. Dziennik elektroniczny szkoły.