-
1. Pierwszym i podstawowym celem innowacji jest realizacja podstawy programowej.
-
2. Kształtowanie umiejętności kluczowej - sprawnego posługiwania się technologią informacyjną. Kompetencja ta ma służyć temu, aby uczniowie:
-
• umieli sięgać do nowych źródeł informacji, celowo je gromadzić i przetwarzać,
-
• samodzielnie i twórczo zdobywali wiedzę, podczas gdy nauczyciel zamiast podawania gotowych odpowiedzi, stawia otwarte pytania pobudzające uczniów do poszukiwania własnych rozwiązań.
-
3. Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się.
-
4. Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom rodzinny.
-
5. Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych uczniów.
-
6. Kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki, dążenia do prawdy oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata, w tym technologii.
-
7. Wzrost zaangażowania rodziców w proces edukacji dzieci.
-
8. Poprawienie wyników nauczania i jakości kształcenia.
-
9. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania w społeczeństwie bazującym na wiedzy i uczącym się przez całe życie.